Galicia Laica califica de indigno espectáculo el conflicto de la Semana Santa de Cangas

Critica que el gobierno local se inmiscuya en los asuntos de la Iglesia, tras la decisión del párroco de que no haya procesiones de Semana Santa ante la negativa de algunas cofradías a procesionar

Carteles a favor de la celebración de las procesiones de Semana Santa en Cangas / GONZALO NUÑEZ

__________________

Contexto:

Este año, la Semana Santa de Cangas está en el aire por miedo al covid de dos de las cofradías. El párroco, Severo Lobato, decidió que no salieran este Semana Santa los pasos a la calle «porque dos de las cinco cofradías que participan en la celebración le dijeron que preferían no procesionar». Se trata de las cofradías de la Misericordia y el Cristo del Consuelo, que alegaron la edad avanzada de muchos de sus cofrades y el temor a posibles contagios de covid 19.

Desde el Ayuntamiento se ha decidido llevar al Pleno el tema y así el pleno de la Corporación de Cangas votará una declaración institucional en favor de la Semana Santa tradicional, con procesiones en las calles, para mostrar su respaldo a las cofradías y el sector turístico y hostelero que ve en estas celebraciones un atractivo para atraer visitantes que repercute positivamente en la economía y afianza los argumentos para lograr la declaración de Interés Turístico Nacional. La propuesta parte de la concejala de Cultura e Turismo, Aurora Prieto, que se reunió ayer por la tarde con una docena de miembros de los colectivos implicados para coordinar un frente común con ese objetivo. La edil ya ha hablado con representantes de los grupos políticos y ultima un texto de consenso que debatirá la Corporación.

_______________

Galicia Laica califica de indigno espectáculo el conflicto de la Semana Santa de Cangas

Juan Calvo, Faro de Vigo / Observatorio del Laicismo, 1 de abril de 2022

El colectivo Europa Laica en Galicia califica de indigno espectáculo el que se vive en Cangas alrededor de la celebración o no de la Semana Santa, que protagonizan el gobierno municipal, el cura párroco Severo Lobato y las cofradías de Cangas. Asegura este colectivo que se puede entender que el evento tenga carácter cultural y artístico de interés histórico, etnográfico y turístico, a la vez que electoral, pero lamenta que el gobierno, supuestamente progresista, entregue más poder político a la Iglesia Católica , «sen ser quen de superar as herdanzas, ainda vixentes, do nacional catolicismo da dictadura franquista. Se os concellos ou os parlamentos , lles din a unha relixión que convoque os seus ritos, acaso non poderán pensar tamén desde esas xerarquías eclestiásticas, que iso lles lexitima para tentar incidir nos temas políticos?».

Galicia Laica, en un comunicado(1) firmado por su coordinadora Karina Mouriño, considera un lamentable despropósito que el pleno del Concello de Cangas o cualquiera otro órgano municipal intente incidir en la convocatoria de una celebración religiosa de ningún credo. «Esiximos que os municipios separen a relixión da política nas súas actividades e garanticen unha sociedade laica onde cada persoa poida ter a crenza que queira para así supear o franquismo sociolóxico que segue lastrando a nosa sociedade en pleno século XXI»

Karina Mouriño, coordinadora de Galicia Laica

Comunicado de Galicia Laica

Observatorio del Laicismo

A Constitución española establece, no seu artigo 16, que “ningunha confesión terá carácter estatal”, por iso os concellos, como parte do estado, deberían ser independentes de calquera relixión e respectar as crenzas do conxunto da cidadanía. Desde Galicia Laica defendemos que os municipios separen a relixión da política, nas súas actividades e funcionamento, garantindo unha sociedade laica onde cada persoa poida ter a crenza que queira como indica o artigo 16.3: “Garántese a liberdade ideolóxica, relixiosa e de culto dos individuos e as comunidades sen máis limitación, nas súas manifestacións, que a necesaria para o mantemento da orde pública protexida pola lei.”

Asistimos estes días a un indigno espectáculo no que o cura párroco da cidade e o Pleno do Concello de Cangas puxan, aquel por non celebrar a Procesión de Semana Santa, e éste por que sí se celebre, chegando mesmo a apelar á figura do Bispo. Entendemos que tal evento pode ter compoñentes culturais e artísticas de interese histórico, etnográfico e turístico, por tanto económico e, por consecuencia, electoral. Lamentamos que o Equipo de Goberno, supuestamente progresista, entregue máis poder político á Igrexa católica sen ser quen de superar as herdanzas, aínda vixentes,  do nacional catolicismo da ditadura franquista. Se os concellos ou parlamentos, lle din a unha relixión que convoque os seus ritos, acaso non poderán pensar tamén desde esas  xerarquias eclesiásticas, que iso lles lexitima para  tentar incidir nos temas políticos?

Perante a polémica da Semana Santa de Cangas, Europa Laica considera un lamentable despropósito que o Pleno do  Concello de Cangas ou calquera outro órgano ou representante municipal, tente incidir na convocatoria de celebración relixiosa de ningún credo,  por romper iso a dinámica aconfesional do noso sistema convivencial e sentar un precedente antidemocrático. Se queremos seguir progresando nunha sociedade plural, o Estado, non debe asumir como propia ningunha posición confesional, sexa cal for o interese cultural ou económico, relixión e estado deben estar separados.

Esiximos que os municipios separen a relixión da política nas súas actividades e funcionamento e garanta unha sociedade laica onde cada persoa poida ter a crenza que queira para asi superar o franquismo sociolóxico que segue lastrando a nosa sociedade en pleno século  XXI.

Karina Mouriño, coordinadora da asociación Europa Laica en Galicia.

_____________

En la misma línea que Galicia Laica-Europa Laica se manifiesta el grupo municipal Avante! que rechaza que el pleno intervenga en el conflicto de la Semana Santa de Cangas. Este grupo recuerda que defiende la separación efectiva del concello y sus representantes públicos de actos religiosos para respetar una actividad administrativa laica y respetuosa con toda la ciudadanía-

Considera que Concello debe quedar al margen de asuntos de la Iglesia. Asegura que la insistencia del gobierno demuestra la incapacidad del gobierno de tener alternativas de ocio.

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: