¿Ónde tá´l Cementeriu Civil de Noreña?

¿Dónde está el cementerio civil de Noreña
Fuente: Conceyu Abiertu por Noreña

Cementerio de Noreña

En España existen  más de 17.000 cementerios, de los cuales, casi la mitad, son propiedad de la Iglesia Católica. Este pasado 22 de marzo se registraba en el Ayuntamiento de Noreña un escrito en el que se planteaban una serie de preguntas acerca del cementerio civil del municipio. Recogemos el texto presentado.

[El texto traducido al castellano puede leerse al principio, en la “entradilla”, y al final del texto en asturiano. Al final también se incluyen imágenes de la hoja de registro a la que hacen referencia en el escrito presentado].

Escrito:

Nel “TOMO SEGUNDO DEL REGISTRO FISCAL DE EDIFICIOS Y SOLARES DE ESTE AYUNTAMIENTO DE NOREÑA”, llibru depositáu nel Archivo Municipal (L138) y datáu en 1924 alcuéntrase col Númeru 160 la Fueya de Rexistru Fiscal del CEMENTERIU CIVIL con propietariu “EL MUNICIPIO” especificándose nes condiciones de la finca: “Cementerio Civil con una superficie de 70 metros cuadrados siendo sus linderos: derecho entrando cementerio católico, izquierda calleja pública y espalda cementerio católico”.

Nesti mesmu tomu del Rexistru fiscal alcuéntrase’l “Cementerio católico con una superficie de 1440 lindando por la derecha entrando con calleja pública y prado de D. Carlos Busto, por la izquierda con cementerio civil y calleja pública y por la espalda prado de D. Carlos Busto”, cuyo propietariu sedría “La Diócesis”.

A diferencia d’otros edificios y solares nel apartáu de “Transmisión de dominio de esta finca” de la fueya del Cementeriu Civil de Noreña nun esiste anotación nenguna, esistiendo exemplos n’otros casos d’anotaciones incluso de los primeros años de la década de 1940. D’esta circunstancia cabe concluyir que’l Cementeriu Civil esistió ensin qu’esistiese actu o contratu que motivase una tresmisión qu’anotar nesti Rexistru Fiscal d’Edificios y Solares polo menos hasta la posguerra.

Si bien diferénciense claramente dos finques distintes en parte del solar que actualmente ocupa’l cementeriu de Noreña, parez qu’en dalgún momentu por circunstancies desconocíes el Conceyu Noreña perdió’l control de la finca de 70 metros cuadraos que-y pertenecía y que yera’l Cementeriu Civil. Tal ye asina que nel Catastru consta como una sola parcela catastral incluyendo ambos cementerios y el práu que en so día perteneció a Carlos Busto y que serviría d’ampliación.

A tenor de lo espuesto, plantéguensemos varies entrugues que dende’l Grupu Municipal de Conceyu Abiertu por Noreña queremos rializar formalmente  al equipu de gobiernu:

  • Anguaño, ¿En Noreña esiste un Cementeriu Civil de titularidá municipal?
  • ¿El Cementeriu de Noreña ye íntegramente propiedá de la Ilesia?
  • Si nun esiste un cementeriu civil ente les propiedaes municipales, ¿Dalgún documentu esplica la pérdida del dominiu de la finca onde s’asitiaba’l cementeriu civil cuyu propietariu yera’l Conceyu?. ¿Y sobre los enterramientos que tendría?
  • A la vista de les especificaciones de la fina cabe pensar que s’alcontraba nel actual solar del cementeriu. De nun esistir documentación que certifique la tresmisión del dominiu d’esta finca a otra propiedá, ¿ye posible llegalmente recuperarla pa que vuelva a ser propiedá del Conceyu?

Texto en castellano

Documentos

Propietario El Municipio
28 de octubre de 1924

Cementerio civil con una superficie de 70 metros cuadrados siendo sus linderos: derecha entrando cementerio católico, izquierda  izquierda calleja pública y espalda cementerio católico”.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión /  Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión /  Cambiar )

Conectando a %s

A %d blogueros les gusta esto: